تاثیرات تور سایبان بر کیفیت گیاهان زینتی 

همونطور که می دانید یکی از صنایعی که امروزه گسترش یافته، پرورش گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی است. این محصولات تاثیر مهم و بسزایی در زیباسازی محیط های شهر و عالی الخصوص داخل منازل دارند. با تئجه به تغییر شرایط زندگی شهری، آلودگی هوا و دوری از طبیعت وجود گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی یک ضرورت در هر منزل و حتی سازمانی می باشد. با توجه به حساسیت های خاص این گیاهان و همچنین گران قیمت بودن برخی از این گیاهان زینتی، نگهداری اصولی از آنها بسیار مهم است و نیاز به رعایت موارد مختلفی دارد.

تحقیقات مختلفی در چند سال اخیر انجام گرفته تا تاثیرات توری سایبان در کیفیت و رشد این گیاهان بررسی گردد.

برای انجام این تحقیق تفاوت رشد یک گیاه مشخص در زمانیکه زیر توری سایبان است و زمانیکه بدون توری سایبان است مقایسه شد. توری مورد استفاده دارای 50% سایه دهی بود و از رنگ های مختلف توری در این تحقیق استفاده شد.

براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق توری های سایبان در رنگ های مختلف همگی باعث کاهش دما و کاهش شدت تابش نور و همچنین افزایش رطوبت نسبی در گیاهانی که تحت پوشش تور سایان بودند ، شدند.

از بین رنگ های مختلف، توری سایان با رنگ سیاه موجب بیشترین کاهش دما  شد و بعد از رنگ سیاه رنگ های سبز، سفید و قرمز به ترتیب دما را کاهش میدادند.

بطور خلاصه توری سایبان یکی از تجهیزات کاربردی، موثر و بسیار مهم در رشد گیاهان زینتی و کیفیت آنها است. توری سایبان می تواند شرایط نور، دما و رطوبت را به تعادل برساند . البته استفاده از توری های سایبان یا شیدگلخانه بیشتر برای گیاهان زینتی سایه دست مفید است و توصیه می شود، چرا که این نوع گیاهان در سایه رشد بهتری دارند و در صورت دریافت نور و یا گرمای بیش از حد رشد و کیفیت شان به مشکل می خورد، از لحاظ ظاهری طراوت، تازگی و زیبایی خود را از دست می دهند و برگ ها دچار سوختگی می شوند. توری شید گلخانه می تواند اشعه های قوی خورشید را ضعیف تر نماید و گیاه را از آسیب های مربوط به آن حفظ کند.

از این رو استفاده از توری سایبان که معمولاً در فضای خارجی گلخانه نصب می شود و میتواند به بهبود رشد و کیفیت گیاهان زینتی کمک کند هم برای منازل و سازمان ها و هم برای کسانی که  مشغول به تجارت گل و گیاهان زینتی هستند میتواند مزایای فراوانی داشته باشد.

برای خرید محصولات آرکاتور (انواع توری سایبان، زیردرختی، سایبان کولرآبی و ...) و یا دریافت نمایندگی فروش محصولات، از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

دریافت لیست قیمت

درخواست نمایندگی فروش