تأثیرات تور سایبان بر گیاهان مختلف

در این مطلب قصد داریم به گیاهان و درختانی بپردازیم که با کمک توری سایه بان ، رشد و میوه دهی آنها بهبود می یابد با ما همراه باشید:

*گیاهان زینتی: همانطور که در مطلب قبلی هم به تفصیل به آن اشاره نمودیم (از اینجا ببینید:تاثیرات تور سایبان بر کیفیت گیاهان زینتی) توری های سایبان در رنگ های مختلف همگی باعث کاهش دما و کاهش شدت تابش نور و همچنین افزایش رطوبت نسبی در گیاهان  تحت پوشش تور سایبان می شوند.

*خیارسبز: خیارسبز یکی از محصولات پرمصرف در جهان است که برای رشد مطلوب نیازمند شرایط گلخانه ای با رطوبت بالا در خاک و هوا می باشد. توری سایبان به راحتی می تواند این شرایط را فراهم نماید. همچنین استفاده از توری سایبان تا میزان زیادی مصرف آب این گیاه را پایین می آورد.

*انار: میوه انار که از محصولات مهم و صادراتی کشور عزیزمان ایران می باشد نیز می تواند از مزایای توری سایبان بهره مند شود. استفاده از تور سایبان در باغ های انار علاوه بر کاهش مصرف آب و جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست انار، میوه را از آفت هایی مانند کرم گلوگاه نیز در امان نگه می دارد.

*گل ها: از مهم ترین عوامل رشد و بازدهی مناسب گل ها، جلوگیری از تابش اشعه مضر UV بر آنها می باشد، که توری سایبان به بهترین شکل می تواند این امکان را فراهم کند تا گل ها ضمن بهره گیری از نور مناسب آفتاب از تابش شدید آفتاب در امان باشند.

*فلفل دلمه ای: کاشت و برداشت فلفل دلمه ای نیازمند تخصص است و برای رشد مناسب گیاه دمای خاصی برای ریشه و میوه باید تامین شود که توری سایبان با تراکم مناسب م یتواند این شرایط را فراهم کند. توری سایبان باعث می شود گیاه فلفل دلمه ای بازدهی بالاتری داشته باشد و کیفیت پوست فلفل ها را بالا برده و همچنین ماندگاری آن را افزایش می دهد.

گوجه فرنگی: یکی از ویژگی های گوجه فرنگی حساسیت بالای آن به نوسان دما و نور خورشید است که همین حساسیت بالا با تغییر فصل ها می تواند خسارت بالایی به کشت بزند. استفاده از توری سایبان برای گیاه گوجه فرنگی باعث حفظ آن از خسارت و تقویت میزان میوه دهی گیاه می شود.

 

برای خرید محصولات آرکاتور (انواع توری سایبان، زیردرختی، سایبان کولرآبی و ...) و یا دریافت نمایندگی فروش محصولات، از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

دریافت لیست قیمت

درخواست نمایندگی فروش