یکی از بهترین روش ها برای حفاظت از گیاهان در برابر نور خورشید و آسیب های آن استفاده از شید گلخانه یا همان توری سایبان است. استفاده از تور سایبان بخاطر قیمت مناسب و وزن پایین آن روش مقرون بصرفه و مناسبی در صنایع گلخانه ای می باشد.

طول عمر توری های سایبان بستگی به کیفیت مواد اولیه ای دارد که توری از آن ها تولید شده است و طبیعتاً هرچقدر مواد اولیه باکیفیت بالاتری باشند عمر توری ها نیز بالاتر خواهد بود.البته علاوه بر مواد اولیه موارد دیگری نیز بر طول عمر شیدگلخانه اثر گذار است که در ادامه به آن می پردازیم.

در مقایسه با سایر محصولات مشابه در این زمینه، طول عمر توری های گلخانه یا شید سایبان نسبتاً زیاد است و می توان گفت این توری ها اگر به صورت صحیح و اصولی نگهداری و استفاده شوند، می توانند 5 سال بصورت مفید کار کنند و بعد از این مدت بهتر است که توری تعویض شود زیرا کارایی خود را از دست میدهد و رفته رفته هیچ کارایی نخواهد داشت.

یکی از مواردی که گذشت زمان روی آن تاثیر زیادی دارد درصد سایه اندازی توری سایبان است. همانطور که می دانید توری شید یا سایبان درصد سایه اندازی مختلفی دارند که هرچه بالاتر باشد میزان عبور نور خورشید از آن کمتر است و سایه ی بیشتری می اندازد (توجه کنید که در مناطقی که آب و هوای گرم خشک دارند بهتر است از توری های با درصد سایه اندازی بالا و در مناطقی که هوا معتدل است و شدت نور خورشید خیلی بالا نیست از درصدهای پایین تر استفاده می شود). با گذشت زمان و مخصوصاً بعد از عمر مفید توری سایبان، از درصد سایه اندازی توری نیز کاسته می شود و نور خورشید بیشتری از آن می تواند عبور کند تا جاییکه دیگر نیاز به تعویض توری ضروری می شود.

در مطلب قبلی به نقاط آسیب پذیر توری اشاره کردیم ( از اینجا ببینید:نکات نگهداری از توری سایبان در زمستان) که کدام نقاط توری در زمان نصب امکان پارگی و آسیب بیشتری دارند و راه حل آن نیز در همان مطلب گفته شد.

نکته مهم بعدی این است که قبل از خرید حتما در مورد ابعاد مورد نیاز به قطعیت برسید و تا جایی که ممکن است طول و عرض توری را طوری انتخاب کنید که نیازی به دوختن و درز دار شدن توری نباشد.

همچنین در حین نصب بهتر است که از افراد متخصص کمک بگیرید که در جابجایی و نصب توری با اجسام تیز و .. برخورد نداشته باشد و آسیب نبیند.

شستن توری ها با فشار زیاد آب باعث آسیب به توری و کاهش عمر آن می شود.

و همانطور که در مطلب قبلی اشاره کردیم تا جایی که امکان دارد توری ها را در فصل سرما جمع آوری کنید که برف و باران به آن آسیب نزند و آن ها را در مکانی مناسب و امن نگه دارید که ضربه و آسیب فیزیکی به آن نخورد، گرد و خاک روی آن ننشیند و همچنین نور آفتاب به آن نتابد.

برای خرید محصولات  آرکاتور (انواع توری سایبان، زیردرختی، سایبان کولرآبی و ...) و یا دریافت نمایندگی فروش محصولات، از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

دریافت لیست قیمت

درخواست نمایندگی فروش