کاربرد توری سایبان در پرورش ماهی:

در مطالب قبلی به معرفی توری محافظ استخر پرداختیم ( از اینجا ببینید: معرفی توری محافظ استخر) در این مطلب قصد داریم به بیان کاربرد توری سایبان یا شید در پرورش ماهی بپردازیم با ما همراه باشید:

با توجه به مصرف نسبتاً بالای ماهی در کشور ما، پرورش آبزیان در استخر یکی از صنایع پر رونق در کشور ماست که افراد زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند. فراهم آوردن تجهیزات مناسب برای ساخت صحیح و اصولی استخر و پرورش ماهیان با کیفیت و کمیت بالا اهمیت بالایی دارد زیرا میزان سود این حرفه به این مسئله بستگی دارد. یکی از موارد مهم در استخرهای پرورش ماهی که تاثیرگذاری بالایی بر نتیجه کار دارد، کنترل دما و رطوبت و میزان نور دریافتی ماهیان است. در ادامه به تاثیرات استفاده از توری سایبان در استخرهای پرورش ماهی و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت.

در پرورش ماهی، استخری که ماهی ها در آن نگهداری می شودند نیاز به سایبان دارد چرا که تابش مداوم و شدید نور خورشید می توان اثرات مخربی هم بر آب و استخر و هم بر ماهیان داشته باشد و به همین دلیل استفاده از شید گلخانه یا همان توری سایبان بهترین گزینه برای سایه اندازی بر روی استخر پرورش ماهی است.استفاده از تجهیزاتی مانند توری های سایه بان به بالا بردن سود کمک کند استفاده از توری های سایبان یا شید است چرا که اکثر استخرهای پرورش ماهی به سقف نیاز دارند ولی هزینه ی احداث سقف بالا است و گزینه ی مناسب و مقرون به صرفه توری سایبان است. بالا بودن شدت نور تابیده شده به استخر می تواند صدمات زیادی را به ماهی ها وارد کند برای کاهش صدمات ناشی از تابش شدید نور به ماهیان استفاده از توری های سایبان با سایه دهی 80% توصیه می شود تا اشعه های مضر یو وی به استخر و بدن ماهیان وارد نشود. بهتر است از توری های با جنس پلی اتیلن برای پوشش استخرها استفاده شود چرا که مقاومت بالایی در برابر پارگی و فرسایش زیر نور آفتاب دارند و از طرف دیگر دوستدار محیط زیست هستند و برای محیط زیستی ضرری ندارند.

 مزیت های استفاده از این توری در پرورش ماهی را می توانید در زیر مطالعه بفرمایید:

-جلوگیری از تبخیر بیش از حد آب: اگر آفتاب مستقیم و مداوم به استخر بتابد به خصوص در روزهای گرم، آب استخر به سرعت تبخیر می شود. توری سایبان با متعادل کردن میزان تابش نور خورشید از تبخیر بیش از حد آب استخر جلوگیری می کند.

-ایجاد دمای مطبوع برای استخر: تابش بی واسطه ی نور خورشید بر سطح آب استخر باعث بالا رفتن دمای آن می شود اما با استفاده از توی سایبان می توان آب استخر را خنک نگه داشت که این مسئله برای رشد بهینه ی ماهیان بخصوص در تابستان بسیار مهم است.

-جلوگیری از تابش مستقیم و شدید خورشید: که مهمترین هدف استفاده از توری سایبان در موارد مختلف می باشد! با استفاده از توری سایبان تاثیرات مخرب اشعه ی ماورا بنفش بر رشد ماهی ها به شدت کم می شودو همچنین میزان مرگ و میر آنها را نیز کاهش می دهد.

-جلوگیری از ورود آب باران و گرو خاک به داخل استخر: از آنجایی که تمیز نگه داشتن آب استخر از اهمیت زیادی برای حفظ سلامت ماهی ها و رشد بهینه ی آنها برخوردار است توری سایبان می تواند از استخر در برابر ورود آلاینده هایی مانند خاک، برگ و .. حفاظت کند. همچنین ماهی ها از گزند پرندگان وحشی در امان می مانند.

-جلوگیری از رشد جلبک ها در استخر:زمانیکه آب در استخر راکد است و نور خورشید نیز به آن می تابد بستر برای رشد جلبک ها به سرعت فراهم می شود. توری سایبان با خنک نگه داشتن آب استخر از رشد جلبک ها تا حد زیادی جلوگیری می کند.

-راحتی در نصب و جمع آوری به دلیل سبک وزن بودن توری های سایبان

-مقرون به صرفه بودن در مقایسه با هزینه های احداث سقف برای استخر

-جلوگیری از صدمات ناشی از سرما به ماهیان در فصول سرد سال مانند ایجاد شبنم و یخ زدگی

-سایه اندازی بهینه در کنار جریان هوا و تهویه ی مناسب برای ورود اکسیژن و تنفس صحیح ماهیان

-بالابردن میزان تولید ماهی با کیفیت و سالم

آرکاتور اولین تولید کننده توری سایبان (شید) با بافت حلقوی در مرکز و جنوب کشور.

برای خرید این محصول و سایر محصولات آرکاتور (انواع توری سایبان، زیردرختی، سایبان کولرآبی و ...) و یا دریافت نمایندگی فروش محصولات، از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

دریافت لیست قیمت

درخواست نمایندگی فروش