بررسی رنگ های مختلف توری سایبان:

همانطور که می دانید توری های سایبان در رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شوند و البته توری های سایبان سبزرنگ متداول تر هستند و در بازار بیشتر موجودند. اما اینکه کدام رنگ توری برای کدام محیط مناسب تر است یک موضوع مهم است که بستگی به هدف ما از استفاده از توری های سایبان دارد و اینطور نیست که هرکسی بنا به سلیقه ی خود رنگی که دوست دارد را انتخاب کند.

به طور کلی در مورد رنگ بندی های مختلف توری شید یا سایبان این مسئله واضح است که رنگ های روشن نسبت به رنگ های تیره نور خورشید را بیشتر منعکس می کنند و جذب نور کمتری دارند. به عبارت دیگر رنگ توری سایبان در میزان کاهش یا افزایش دمای آن محیط تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال توری سایبان سفید رنگ توانایی جذب اشعه ی خرب خورشید را ندارد و این اشعه ها از آن عبور می کنند و به گیاه می رسند اما نور تقریبا بدون هیچ فیلتری به محیط وارد می شود و در عین حال بخاط اینکه مقدار زیادی از نور را بازتاب می دهند دمای محیط نیز خنک تر است. کاربرد توری شید سفید بیشتر برای پرورش گل ها می باشد.

در مقابل توی های با رنگ تیره می توانند حداکثر نور خورشید را جذب کنند و بازتاب نور کمتری دارند به عبارت دیگر با وجود اینکه در جذب اشعه های مخرب نور خورشید قوی هستند اما به علت جذب بالای نور خورشید  دمای محیط تحت پوشش خود را بالا می برند. به همین علت توری های با رنگ تیره برای محیط هایی که از لحظ دمایی سردسیر هستند بسیار مناسب اند. مزیت دیگر توری های رنگ تیره این است که از نوسانات شدید دمای محیط جلوگیری می کنند و برای گیاهانی که به تغییر دما حساس هستند گزینه ای عالی به شمار می روند.

توری هایی که با رنگ های کمتر متداول مانند زرد یا قرمز تولید می شوند معمولا برای مصارف خاصی مثلا برخی گیاهان گلخانه ای خاص کاربرد دارند.

 

آرکاتور اولین تولید کننده توری سایبان (شید) با بافت حلقوی در مرکز و جنوب کشور.

برای خرید این محصول و سایر محصولات آرکاتور (انواع توری سایبان، زیردرختی، سایبان کولرآبی و ...) و یا دریافت نمایندگی فروش محصولات، از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

دریافت لیست قیمت

درخواست نمایندگی فروش