جلوگیری از یخ زدگی مرکبات در زمستان با توری سایبان:

در فصل های سرد زمانیکه دمای هوا پایین می آید یکی از معضلات بزرگ در باغات مرکبات یخ زدگی میوه ها و خسارت های عظیم حاصل از آن است. در صورتیکه میوه ی مرکبات یخ بزنند، تلخ می شوند و ممکن است روی پوست میوه لکه هایی ایجاد شود و در مواردی که یخ زدگی شدید است منجر به ریختن میوه ها می شود.

همچنین سرمای شدید و یخ زدگی می تواند موجب آسیب به برگ درخت نیز شده و شاخه ها را سست و شکننده می کند.

میوه هایی که دچار یخ زدگی شده اند فاقد کیفیت هستند، آبدار نیستند و گوشت میوه نیز شکل اصلی خود را از دست می دهد.

برای جلوگیری از معضلات و خسارت های ناشی از یخ زدگی مرکبات راهکارهایی در زیر پیشنهاد می شود که میتواند کمک کننده باشد:

-استفاده از باد شکن:

اگر در منطقه بادهای شدید و سرد می وزد استفاده از بادشکن می تواند بسیار مفید باشد. اما اگر منطقه دارای یخبندان های تشعشعی است، به دلیل پدیده ی وارونگی هوا، بهتر است ردیف های درختان به گونه ای چیده شود که علاوه بر دریافت نور، هوای سرد نیز بتواند از آنها عبور کند.

-انتخاب صحیح زمین کشت:

انتخاب اولیه ی زمین در مکان مناسب تاثیر زیادی در جلوگیری از سرمازدگی مرکبات دارد، به عنوان مثال نواحی گود ماننده دره ها و کوهپایه ها نسبت به دامنه دکای سردتری دارند.

-استفاده از توری سایبان:

مقرون به صرفه ترین روش برای جلوگیری از سرمازدگی درختان مرکبات که اثربخشی بالایی ینز دارد استفاده از توری های سایبان است. استفاده از توری های شید یا سایبان تاثیر سرمای هوا بر درختان را تا 5 درجه می تواند کم کند. توری سایبان میوه هایی مانند پرتقال، نارنگی، نارنج و.. را از آسیب هایی حاصل از سردی هوا مانند بارش های سنگین برف و باران، وزش های شدید بادهای سرد و ریزش برگ و میوه ها،  یخ زدگی شبنم صبح گاهی بر برگ و شکوفه ها و سرمازدگی میوه های درخت تا حد زیادی حفظ کند.

آرکاتور اولین تولید کننده توری سایبان (شید) با بافت حلقوی در مرکز و جنوب کشور.

برای خرید این محصول و سایر محصولات آرکاتور (انواع توری سایبان، زیردرختی، سایبان کولرآبی و ...) و یا دریافت نمایندگی فروش محصولات، از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

دریافت لیست قیمت

درخواست نمایندگی فروش