توری سایبان در مزارع نیشکر:

نیشکر یکی گیاه مهم و استراتژِک در کشور ماست چراکه تولید قند و شکر که جز کالاهای پرمصرف هستند و در دسته اقلام مصرفی ضروری قرار میگیرند بر پایه ی نیشکر است. اهمیت تولید نیشکر و نقش مهم آن در صنعت و اقتصاد باعث می شود کشاورزان این محصول به فکر روش هایی باشند که گیاهانی با کیفیت بالا و عمر طولانی داشته باشند.

استفاده از توری سایبان در کشت نیشکر باعث کاهش آفات این گیاه و همچنین تقویت کیفیت آن می شود و در نتیجه سود اقتصادی کشاورز نیز بالا می رود.

نیشکر از جمله گیاهانی است که در شرایط گرمسیری رشد می کند. همچنین به دلیل نیاز گیاه به رطوبت، کشت آن در محیط های شرجی بازدهی بالاتری دارد. به عبارت دیگر محیط شرجی به خاطر بالا بودن رطوبت می تواند سرعت رشد گیاه را بالا ببرد. از طرفی با بالا رفتن سرعت رشد، کیفیت محصول نیز بالا می رود.

یکی از مهم ترین مسائل در کشت نیشکر مدیریت میزان نوری است که به گیاه می تابد چرا که بر رشد آن بسیار تاثر گذار است . با توجه به اینکه توری سایبان می تواند میزان گرما، رطوبت و نور دریافتی گیاه را تعدیل کند، تاثیرات بسزایی در کمیت و کیفیت این گیاه خواهد داشت. اینکه کدام نوع توری سایبان با چه درصد سایه اندازی برای این گیاه مناسب تر است بستگی به محیط کشت و شرایط خاص آن اقلیم دارد. به طور کلی تجربه نشان داده است که استفاده از توری های سایبان 50 تا 65 درصد تاثیر زیادی بر حجم و طول ریشه ی گیاه داشته اند

البته مزایای استفاده از توری سایبان برای نیشکر تنها به تعدیل نور خورشید نمی شود. مزیت مهم دیگر استفاده از سایبان، صرفه جویی در میزان آب مصرفی گیاه و کاهش آب هدر رفته است. همچنین گیاه را از آسیب های فیزیکی و طبیعی محیط مانند بارشها و طوفان ها حفظ می کند

و اگر بخواهیم مطالب فوق را جمع بندی کنیم استفاده از توری سایبان در کشت نیشکر یک روش ساده و کم هزینه است که تاثیر مطلوبی بر همه جوانب کشت گیاه از ریشه و ساقه تا برگ آن خواهد داشت.

آرکاتور اولین تولید کننده توری سایبان (شید) با بافت حلقوی در مرکز و جنوب کشور.

برای خرید این محصول و سایر محصولات آرکاتور (انواع توری سایبان، زیردرختی، سایبان کولرآبی و ...) و یا دریافت نمایندگی فروش محصولات، از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

دریافت لیست قیمت

درخواست نمایندگی فروش