توری سایبان بر بوته ی خیار چه تأثیری دارد؟

همانطور که می دانید توری سایبان به خصوص در سال های اخیر کاربرد گسترده ای در صنایع کشاورزی پیدا کرده و روز به روز این کاربرد بیشتر نیز می شود در مطالب قبلی به مزایای توری سایبان از زوایای مختلف و برای گیاهان مختلف پرداختیم که از لینک های زیر می توانید آنها را مطالعه بفرمایید:

تأثیرات تور سایبان بر گیاهان مختلف

جلوگیری از آفتاب سوختگی درختان با توری سایبان

تاثیر توری سایبان بر کیفیت میوه انگور

تاثیرات تور سایبان بر کیفیت گیاهان زینتی

یکی از صیفی جات پرمصرف در ایران خیارسبز است که در تمام فصول سال کشت و مصرف می شود و به شکل های مختلف از جمله میوه ی تازه، خیارشور و ... تولید و عرضه می گردد. مصرف خیار هم به شکل میوه و هم به عنوان مخلفات در مواردی مانند ترشی، شور و سالاد در کشور ما رایج است. اما کشت این محصول به خاطر نیاز بالای آن به آب و محیط مرطوب دشواری های خاص خود را دارد به همین دلیل در کشت این محصول ضروری است که از تجهیزات خاص و مناسب استفاده گردد تا کشت بهینه گردد و همچنین مصرف آب پایین بیاید.

بوته ی خیار به دو صورت گلخانه ای و محیط باز کشت و تکثیر می شود و در هر دو شکل آن استفاده از تور سایبان از ضروریات آن است چرا که با کاهش مصرف آب و حفظ رطوبت محل، باعث بهبود رشد و میوه دهی گیاه می شود. در ادامه چند مورد از مزیت های اسافاده از توری سایبان در کشت بوته ی خیار اشاره می کنیم:

-جلوگیری از وزش شدید باد و کاهش سرعت آن: وزش شدید باد در محیط کشت بوته ی خیار می تواند اثرات مخربی روی گیاه داشته باشد که استفاده از توری شید یا سایبان می تواند تا حد زیادی سرعت باد را کاهش دهد و از آسیب های آن جلوگیری نماید.

-تنظیم رطوبت مورد نیاز گیاه: همانطور که گفتیم این گیاه برای رشد بهتر به رطوبت بالا نیاز دارد، استفاده از توری سایبان تاثیر زیادی در حفظ رطوبت محیط دارد. به این صورت که توری، میزانی از آبی که از محیط کشت تبخیر می وشد را به صورت رطوبت در محیط نگه می دارد.

-بالارفتن عمر مفید بوته ها و حفاظت از بدنه ی گیاه در برابر آسیب: یکی از عوامل آسیب زا به بوته ی گیاه صدمات ناشی از پرندگان و سایر حیوانات و همچنین برخورد اشیاء مختلف با گیاه است که زمانیکه از توری شید استفاده شود گیاه از این صدمات مصون می ماند.

-محافظت در برابر تابش شدید و مستقیم خورشید: مهم ترین کاربرد توری سایبانبصورت کلی و علی الخصو برای گیاهان تعدیل میزان تابش خورشید و حفاظت از گیاه در برابر آفتاب سوختگی است.

-تعدیل دمای محیط کشت: با تعدیل تابش نور خورشید به وسیله ی توری سایبان، طبیعتاً دمای محیط نیز تعدیل می شود و از گرمای آن کاسته می شود. موردی که در رشد و بازدهی گیاهان عالی الخصو گیاهان بوته ای مانند خیار حائز اهمیت است.

آرکاتور اولین تولید کننده توری سایبان (شید) با بافت حلقوی در مرکز و جنوب کشور.

برای خرید این محصول و سایر محصولات آرکاتور (انواع توری سایبان، زیردرختی، سایبان کولرآبی و ...) و یا دریافت نمایندگی فروش محصولات، از طریق لینک های زیر با ما در تماس باشید:

تماس با ما

دریافت لیست قیمت

درخواست نمایندگی فروش